طراحی نمای ساختمان
16
ژوئن

انواع طراحی نمای ساختمان

انواع طراحی نمای ساختمان

انواع طراحی نمای ساختمان:طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار بر مخاطب باید فکر شده و طبق اصول طراحی شود .

انواع طراحی نمای ساختمان
انواع طراحی نمای ساختمان

انواع طراحی نمای ساختمان:

  1. طراحی نمای کلاسیک
  2. طراحی نمای مدرن
  3. طراحی نمای تلفیقی
  4. انواع طراحی نمای ساختمان
    انواع طراحی نمای ساختمان

طراحی نما کلاسیک

طراحی نما کلاسیک یا نمای رومی همانطوری که از اسمش پیداست از سالهای قبل رواج داشته است. و آمیختگی این نوع نما با هنرهای معاصر ایران و روم باعث محبوبیت نمای کلاسیک شده است. هنرهای سنتی و ریشه دار اروپا مانند مجسمه سازی، پیکر تراشی، سنگ تراشی، منبت کاری و گچ بری نقوش به زیبایی دوچندان نمای کلاسیک کمک بسیاری کرده است.

طراحی نما کلاسیک

طراحان با الهاماتی که از هنرهای یادشده میگیرند معمولاً نما را با ستون های بزرگ طراحی می کنند. این نوع نما به صورت خط های موازی و دارای هارمونی هندسی طراحی می شود. بدلیل استفاده از انواع سنگ های ساختمانی (سنگ تراورتن) که در رنگ ها  و طرح های مختلف می باشد، دست طراح باز است تا بهترین و بروزترین طرح نمای کلاسیک را به شما ارائه دهد. یکی دیگر از خواص نمای رومی سیمانی که در مسکن مهر شاهد اجرای فراگیر آن بودیم، قابلیت رنگ پذیری این نوع نما است. شما می توانید از رنگ های قابل شستشو استفاده کنید که بدلیل ارزانی آن و قابل تغییر بودنش تنوع خاصی به نمای شما می دهد.

نمای سیمانی

نمای سیمانی معمولاً در نمای پشتی ساختمان استفاده می شود. نمای اصلی با سنگ های ساختمانی که در عرض ۴۰ سانتی متر برش خورده اند تزیین می شود. استفاده از تاج و سرستون در نمای کلاسیک یکی دیگر از خاصیت های این نما است. که کاملاً سلیقه ای طراحی و اجرا می شود. شما می توانید هر طرحی را به عنوان تاج و سر ستون اجرا نمایید به شرطی که هماهنگی میان این عناصر و بدنه ی نما را در نظر بگیرید. نمای کلاسیک از استحکام زیادی برخوردار است. سالهای سال دوام نما را تضمین می کند و این بدلیل استفاده ار سنگ های ساختمانی است که از سنگ طبیعی برش خورده و آماده می شود.

طراحی نما مدرن

این نوع طراحی با توجه به آخرین دستاوردهای اجرایی در طراحی نما جای خود را باز کرده است. توجه به سبک جدیدی از طراحی که با متریال های مختلف و متنوعی انجام میگیرد،  امروزه بیشتر در کانون توجه طراحی نما قرار دارد.

برای طراحی نما مدرن به نکات زیر توجه کنید:

  • در طراحی نما به شیوه مدرن نوع کاربری ساختمان شما بسیار مهم است. هرچند که توجه به طراحی نما اغلب سلیقه ای است. اگر ساختمان شما به منظور اداری و استفاده اداری طراحی شده است نمای کامپوزیت میتواند بسیار مفید واقع شود. و تاثیر بسیاری در دیده شدن ساختمان شما داشته باشد.
  • همچنین نمای شیشه در طراحی نما یا همان کرتین وال میتواند ویژگی هایی که طراح به آنها دقت کرده است را نمایان کند. در طراحی با کامپوزیت شما میتوانید برجستگی ها و فرورفتگی های زیادی را در نما خلق کنید که به زیبایی دوچندان نما کمک شایانی می کند.
  • انواع طراحی نمای ساختمان
    انواع طراحی نمای ساختمان
  • در طراحی نمای شیشه ای نیز بازتاب و شکست نور است که به زیبایی ساختمان و نمای شما کمک می کند. بنابراین دقت کنید کدام نما برای کدام کاربری از ساختمان مناسب تر است.
  • توجه به موقعیت مکانی ساختمان نیز تاثیر بسیاری در انتخاب دقیق سبک طراحی نما دارد. اگر ملک شما در گذر خیابان واقع است. با ملکی دیگر که در کوچه ای با عرض کمتر قرار گرفته تفاوت دارد. معمولاً نمای اصلی ساختمان ویژه ساختمان های اداری که در گذر خیابان اصلی واقع شده است از نمای مدرن استفاده می کنند.
  • توجه به تابلو خور بودن نمای ساختمان اداری نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین قبل از اخذ جواز ساخت به این نکته دقت کنید. که کاربری ساختمان شما نقش مهمی در روند ساخت و طراحی نقشه ها و همچنین طراحی نما دارد.

طراحی نما تلفیقی

انواع طراحی نمای ساختمان
انواع طراحی نمای ساختمان

طراحی نما در ساختمان شما بیشتر به سلیقه شما مربوط می شود تا مباحث فنی. دانستن این نکته که کدام نوع از انواع طراحی نما به نزدیک شدن نمای شما کمک بیشتری می کند لازم است. داگر می خواهید نمایی داشته باشید که سالها برای شما دوام داشته باشد و در عین حال از زیبایی بصری خاصی برخوردار باشد صرف نظر از شرایط آب و هوایی به دنبال طراحی نما به صورت تلفیقی خواهید رفت. این نوع طراحی در ایران از اوایل سال ۱۹۹۸ میلادی آغاز شد. ولی از گذشته های دور در سبک معماری سنتی ایران بوده است. این نوع از طراحی علاوه بر باز گذاشتن دست طراح در اعمال سلیقه شخصی خود میتواند با تلفیق چند نوع متریال منظور های مختلفی را برای بیننده تشریح کند.

نمای تلفیقی در ساختمان های اداری و تجاری

انواع طراحی نمای ساختمان
انواع طراحی نمای ساختمان

طراحی نما تلفیقی

بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری دیده شده است. جایی که نمای کامپوزیت را با نمای شیشه ترکیب کرده یا از سنگ و نمای کامپوزیت همزمان استفاده شده است. در این نوع طراحی تقریباً تمام متریال برای نما کاربرد دارد. وابسته به شرایط جغرافیایی محل اجرای نما میتواند از سنگ های ساختمانی، نماهای آجری، نمای شیشه ای، نمای کامپوزیت، نمای چوبی. و در واقع ترکیبی مناسب از همه ی این متریال ها استفاده کرد تا زیبایی و خلاقیت را یکجا پدیدار کرد.

معمولاً طراح نما آشنایی به سبک های زیبایی شناختی اسلامی و ایرانی دارد. فقط کافیست برداشت خود را از نمای آینده ساختمان خود به طراح ارائه دهید. تا بتواند به کمک نرم افزارهای ساخت سه بعدی نمای شما را آماده سازی کند و بعد از تایید نهایی از جانب شما وارد مرحله طراحی شود. به طراح نمای خود اعتماد کنید تا بتواند نمایی را طراحی کند که مطلوب شما باشد.

طراحی نما

به صورت تلفیقی دارای موج هایی است که به زیبایی نمای ساختمان شما کمک میکند. البته می توانید نمای تلفیقی را به صورت ساده طراحی کنید و در بخش هایی از سطح نما از متریال هایی استفاده کنید. که جلوه بهتری را برای کاربری ساختمان شما در بر داشته باشد.

خدمات گروه معماری ساختمان زیبا:

*طراحی در سبکهای مختلف مدرن و کلاسیک
*طراحی دو بعدی نما
*طراحی سه بعدی
*طراحی نور پردازی روز
*تصاویر و نورپردازی شب
*ارائه دتایلهای اجرایی

*معرفی متریالها

09137718714     رحیمی