کاغذدیواری اتاق
24
ژوئن

آیا باید تمام دیوارهای اتاق خواب را کاغذ دیواری کنید؟ آره یا نه

وقتی صحبت از کاغذ دیواری می شود، انتخاب های زیادی وجود دارد! سخت است که نخواهید همه چیز و تمام دیوار ها را کاغذ دیواری کنید. کاغذ دیواری اتاق خواب می تواند بهترین و مهم ترین عنصر در طراحی و زیبا شدن فضای شما باشد.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردم تصمیم می گیرند از کاغذ دیواری هنگام طراحی اتاق خود استفاده کنند. با این حال، آیا تمام دیوارهای اتاق خواب شما باید کاغذ دیواری داشته باشند، یا زمانی که روی یک دیوار انجام می شود، بهتر به نظر می رسد؟

کاغذ دیواری را می توان روی تمام دیوارهای اتاق خواب قرار داد یا به عنوان دیوار برجسته استفاده کرد. معمولاً در دیوارهای برجسته از رنگ ها، الگوها و بافت های برجسته استفاده می شود. در مقابل، زمانی که تمام دیوارهای اتاق خواب کاغذدیواری شده باشند، از رنگ ها، الگوها و بافت های ملایم تری استفاده می شود.کاغذ دیواری اتاق خواب می تواند بهترین و مهم ترین عنصر در طراحی و زیبا شدن فضای شما باشد.

دیوار تاکیدی در اتاق خواب اصلی

کاغذ دیواری یک گزینه زیبا برای افزایش علاقه به دیوارهای اتاق خواب است. اما آیا همه دیوارهای اتاق خواب شما باید کاغذ دیواری داشته باشند؟

آیا تمام دیوارهای اتاق خواب نیاز به کاغذ دیواری دارند؟

نه، همه دیوارهای اتاق خواب به کاغذ دیواری نیاز ندارند. کاغذ دیواری معمولاً به دو صورت استفاده می شود: به عنوان نقطه کانونی روی یک دیوار برجسته یا برای همه دیوارها استفاده می شود. برخی حتی روی سقف کاغذ دیواری می‌زنند که اغلب به عنوان دیوار پنجم از آن یاد می‌شود.

دیوارهای برجسته در چند سال گذشته در اتاق خواب ها محبوب بوده اند. با این حال، اندازه اتاق نقش مهمی در تعیین اینکه آیا کاغذ دیواری باید روی تمام دیوارهای اتاق خواب باشد یا خیر، بازی می کند.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، آویزان کردن کاغذ دیواری روی تمام دیوارهای اتاق خواب بسیار رایج است. این به این دلیل است که داشتن یک دیوار برجسته در یک اتاق خواب کوچک می تواند اندازه اتاق را کاهش دهد و به طور قابل توجهی کوچکتر به نظر برسد. کاغذ دیواری به طور کلی فقط روی یک دیوار در اتاق خواب بزرگ قرار می گیرد.

چرا یک دیواراتاق خواب خودراکاغذدیواری انتخاب می کنید؟

بهتر است از سبک اتاق خواب خود به عنوان راهنما استفاده کنید. پوشاندن تنها یک دیوار به شما این امکان را می دهد که با انتخاب کاغذ دیواری خود بدون غلبه بر اتاق، جسورانه عمل کنید. معمولا کاغذ دیواری یک دیوار زمانی انجام می شود که اتاق خواب دارای ویژگی های زیبای معماری خاص خود باشد. هدف این است که آن ویژگی ها را تحت الشعاع قرار ندهیم، بلکه آنها را تقویت کنیم. اگرچه دیوار تاکیدی کاغذدیواری نقطه کانونی است، اما طرح کاغذ باید در ظاهر کلی اتاق خواب نقش داشته باشد. فرض کنید می خواهید یک نقطه کانونی در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

در این صورت می توانید یک دیوار اتاق خواب خود را کاغذدیواری کنید یا سه دیوار دیگر را کاغذدیواری کنید و دیواری را که چشم را به خود جلب می کند یا جذاب ترین ویژگی ها را دارد به رنگ مکمل رنگ کنید.

تضاد رنگ دیوار برجسته، چشم را جلب می کند (و متوقف می کند). بنابراین هنگام انتخاب یک دیوار برجسته، باید دیواری باشد که چشم نوازترین ویژگی ها را داشته باشد، زیرا به احتمال زیاد دیواری است که در ابتدا به آن نگاه می کنید.

تعیین دیوار تاکیدی شما بسیار ساده است. معمولاً اولین دیواری است که هنگام ورود به اتاق خواب خود می بینید. با این حال، بخش دشوار تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آن دیوار ارزش خاص بودن را  دارد یا خیر  

نصب کاغذ دیواری درست در پشت تخته تخت، نمونه ای از ادغام دیوار ویژگی با دکوراسیون اتاق است. از آنجایی که تخت تقریباً همیشه نقطه کانونی اتاق خواب است، برجسته کردن دیوار پشت آن به تأکید بر آن نقطه خاص کمک می کند.

چرا باید بیش ازیک دیواردراتاق خواب خودکاغذدیواری بکشید؟

انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای تمام دیوارهای اتاق خواب شما دستورالعمل های کاملاً متفاوتی نسبت به انتخاب کاغذ دیواری برای دیوار کانونی دارد. الگوی گلدار یا پر جنب و جوشی که برای یک دیوار برجسته انتخاب می کنید ممکن است در همه دیوارها بیش از حد شلوغ باشد. در صورتی که الگوی آن به حداقل برسد، می‌توان یک منطقه بزرگ را بدون شلوغی فضا کاغذدیواری کرد. به جای اینکه یک ویژگی باشد، به عنوان یک پس زمینه عمل می کند. سپس این پس زمینه را می توان با عناصر داخلی اضافی مانند مبلمان و تزئینات ،پرده پنجره ترکیب کرد. همچنین به شما این امکان را می دهد که الگو را روی موارد دیگری مانند روتختی یا کوسن ها اعمال کنید. دیگر محدود به تطبیق طراحی خاص اتاق خواب خود با دیوارهای ویژه نیستید، که اگر قصد دارید همه چیز را هماهنگ با دکوراسیون خود انجام دهید، می تواند عالی باشد. هنگامی که تصمیم می گیرید بیش از یک دیوار را کاغذ کنید، به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری پس زمینه فعال دارد. بنابراین، باعث تسلط و غالب شدن رنگ پس زمینه بر سایر عناصر اتاق خواب نشوید.

 

با این حال، هنگامی که کاغذ دیواری مناسب انتخاب می شود، می تواند اتاق خواب شما را زنده کند. فقط به این دلیل که اولین انتخاب کاغذ دیواری پررنگ شما ممکن است روی همه دیوارها زیاد باشد، به این معنی نیست که نمی توانید کاغذدیواری مناسبی پیدا کنید.

هنگام تصمیم گیری تعداددیوارهابرای کاغذ دیواری چه مواردی رادر نظر بگیرید؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید تمام دیوارهای اتاق خواب خود را کاغذ دیواری کنید یا فقط یک مورد را باید به چند نکته توجه کنید. به کاغذ دیواری مورد نظر خود نگاهی بیندازید. آیا طرح پررنگ و شلوغ است یا ظریف تر؟

اگر در تمام دیوارها از طرح های کاغذ جسورانه استفاده شود، می توان به راحتی دکوراسیون اتاق خواب را تحت الشعاع قرار داد. با این حال، کاغذهای های پررنگ و گلدار بزرگ و شلوغ به طور کلی وقتی روی یک دیوار استفاده می شوند فوق العاده به نظر می رسند زیرا دکوراسیون اتاق خواب را بهبود می بخشند.

مبلمان اتاق خواب شما چگونه است؟

اگر یک مبل یا پرده طرح دار دارید، کاغذ دیواری با طرح قوی و خاص با آنها تضاد دارد. بنابراین، یک دیوار برجسته ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

در عوض، سعی کنید تمام دیوارها را با یک الگوی ظریف کاغذدیواری کنید که مکمل طرح رنگی طرح های موجود در اتاق باشد. به طور خلاصه، تنها یک عنصر باید ستاره نمایش باشد – بقیه چیزها باید از بازیگران حمایت کنند.

 

آیا اتاق خواب شما به هم ریخته است؟

وقتی در یک اتاق خواب اتفاقات زیادی می افتد، می تواند از نظر بصری منحرف شود و احساس هرج و مرج ایجاد کند. از نصب دیوار ویژه در اتاقی که از قبل شلوغ است خودداری کنید. دیوار ویژه باید یک نقطه کانونی باشد. بنابراین، باید فضای کافی برای تنفس داشته باشد.

آیا اندازه اتاق خواب هنگام کاغذ دیواری مهم است؟

بله، اندازه اتاق خواب تعیین می‌کند که آیا باید به یک دیوار بچسبید یا می‌توانید با کاغذ دیواری کردن تمام دیوارها فرار کنید. از استفاده از دیوار برجسته در یک اتاق کوچک خودداری کنید. به سادگی آن را کوچکتر نشان می دهد. اگر می خواهید رنگ یا طرحی چشمگیر در یک ناحیه کوچک داشته باشید، باید تمام دیوارها را بپوشانید.

 با این حال، نصب کاغذ دیواری روی یک دیوار همیشه فضا را کوچکتر نشان نمی دهد. اگر رنگ و طرحی را با کنتراست کمتری نسبت به رنگ دیوار رنگ شده انتخاب کنید، انتقال بصری صاف تر می شود.

دیوارهای تیره تر، زمانی که به خوبی استفاده شوند، عمق بیشتری دارند و از نظر بصری عقب می نشینند، و در نتیجه احساس گسترده تری ایجاد می کنند. برای مثال، می‌توانید از رنگ‌های عمیق‌تر رنگ‌های مشابه برای افزودن فوکوس ظریف به جای کنتراست بالا که می‌تواند فضا را از نظر بصری کوچک کند، استفاده کنید. 

مقیاس الگو می تواند اتاق خواب را بزرگتر یا کوچکتر نشان دهد. اگر می‌خواهید تمام دیوارها را بپوشانید، از یک طرح پررنگ با پس‌زمینه تیره‌تر برای کوچک‌تر کردن بصری مقیاس یک اتاق خواب بزرگ استفاده کنید

الگوی و تضاد رنگ جلوه بصری نزدیک‌تر کردن دیوارها را ایجاد می‌کند و به اتاق احساس راحتی بیشتری می‌دهد. از سوی دیگر، یک کاغذ دیواری طرح‌دار کوچک می‌تواند فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهد یا یک اتاق بزرگ را بر اساس رنگ و طرح، بزرگ‌تر نشان دهد. 

همه سبک ها به یک شکل عمل نمی کنند. برخی از کاغذ دیواری ها روی یک دیوار به بهترین شکل ظاهر می شوند، در حالی که برخی دیگر روی همه دیوارها بهترین ظاهر را دارند. برای طراحی بهتر و انتخاب های متنوع می توانید با طراحان ما در سایت ساختمان زیبا همراه باشید.

نتیجه

یک طراحی خیره کننده کاغذ دیواری می تواند ظاهر اتاق خواب شما را به شدت متحول کند. در نهایت، این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید کاغذ دیواری یک طرح ظریف یا یک عنصر اصلی باشد یا خیر. هر راهی که برای کاغذ دیواری اتاق خواب خود انتخاب کنید، به سرعت فضای زندگی شما را تغییر می دهد.