13
دسامبر

آشنایی با کابینت ممبران سفید

آشنایی با کابینت ممبران سفید

   آشنایی با کابینت ممبران سفید اگر نام کابینت ممبران سفید به گوش شما نخورده است، باید بدانید که ما در مورد وسایل چیدمان مدولار صحبت می‌کنیم. این وسایل شامل واحدهای از پیش ساخته شده است که می‌تواند به روش‌های مختلفی، متناسب با نیاز شخصی کاربر یا مشتری تنظیم شود. آشپزخانه مدولار به دلیل خاصیت عملکرد جمعی، محبوبیت خود را به دست آورده است.

به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیری، تنوع مواد بسیار مختلف و پرداخت رنگ و روغن، انواع زیادی از طراحی آشپزخانه مدولار وجود دارد که می‌توانید آن را انتخاب کنید. کابینت‌های رنگ و روغن متنوعی برای چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه مدولار در بازار موجود است؛ لمینت، اکریلیک، ممبران و… انواع کمی برای نام‌بردن هستند.

کابینت ممبران سفید چیست؟

کابینت ممبران سفید به نوعی از کابینت سفید گفته می‌شود که دارای روکش ممبران می‌باشد. در حقیقت در کابینت ممبران سفید روکش فویل پلی وینیل کلرای یعنی، PVC به کار رفته است که می‌توان آن را بر روی مدل‌های مختلفی مانند بافت مات، براق و حتی چوب به کار برد.

ممبران را می‌توان بر روی چوب‌هایی مانند MDF، نئوپان و… کشید تا به این چوب‌ها زیبایی خاصی برای کاربرد در بخش‌های مختلف بدهد.

0

با این وجود ماده‌ی ممبران اغلب بر روی تخته فیبر با چگالی متوسط MDF، تحت فشار زیاد، کشیده می‌شود، به همین دلیل از آن جایی که در دکوراسیون خانه و به خصوص آشپزخانه از چوب MDF استفاده می‌کنند، کابینت ممبران سفید نیز برای کاربرد در آشپزخانه‌ی شما بسیار مناسب خواهد بود.

0

در زمینه‌ی دکوراسیون بخش آشپزخانه، کابینت یکی از بخش‌های اساسی آن می‌باشد که باید با دقت طراحی و تزئین شود. کابینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی از فلز، هایبرگلاس تا چوب خالص و… وجود دارند. جنس کابینتی که انتخاب می‌کنید بر چیدمان آشپزخانه‌ شما تأثیر به سزایی می‌گذارد. معمولاً از کابینت ممبران سفید برای چیدمان کلاسیک منزل و آشپزخانه استفاده می‌کنند؛ با این حال، امروزه از پوشش ممبران برای تزئینات مدرن نیز استفاده می‌شود.

کابینت ممبران سفید در مقابل لمینت

   در لمینت از ورقه‌های کاغذ چسبیده به یکدیگر و به مواد کابینت، استفاده می‌شود. با این حال، ممبران یک فویل است که بر روی تخته‌ی MDF کشیده می‌شود. هیچ لبه‌ی اتصالی در ممبران و در نتیجه کابینت ممبران سفید وجود ندارد. در واقع ابتدا بر روی تخته‌ی MDF خام چسب زده شده و سپس، روکش ممبران بر روی آن قرار گرفته و کاملاً متصل می‌شود.

0

تکنیک اتصال‌دادن لبه که در لمینت استفاده می‌شود، برای مواردی با لبه‌های نرم است، در غیر این صورت لبه‌ها تیز و خشن باقی مانده و خطر آسیب رساندن و جراحت را افزایش می‌دهند. معمولاً به دلیل قیمت بالا، فقط سمت رویی و در جلوی چشم MDF را با روکش ممبران می‌پوشانند و طرف دیگر آن را با ماده‌ی PVC سفید پوشش می‌دهند. با این حال، روکش ممبران،

یک انتخاب با دوام و اقتصادی است. جنبه‌های بسیار.ی وجود دارد که به استفاده چشمگیر از روکش ممبران، در آشپزخانه‌های مدولار و کابینت در آن کمک می‌کند.

مزایای کابینت ممبران سفید

   کابینت ممبران سفید مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و شرایط آب و هوایی مختلف دارد و از این رو تقریباً برای هر نوع از شرایط جغرافیایی با آب و هوای مختلف، مناسب است. اگر از روکش ممبران برای کابینت ممبران سفید استفاده کنید، با ماندگاری و دوام بالای آن روبه‌رو می‌شوید.

ممبران نسبت به لمینت از دوام بسیار بالاتری برخوردار است. همچنین کابینت ممبران سفید را می‌توانید به راحتی با مواد شوینده و دستمال مرطوب شستشو دهید و نگران خراب شدن چوب آن و از بین رفتن زیبایی ظاهری‌اش نباشید، چرا که ممبران در مقابل آب مقاومت بالایی دارد.

0

کابینت ممبران سفید را می‌توانید در انواع طرح‌های براق و یا مات طراحی و خریداری کنید. این روکش بسیار نرم و صاف هنگام لمس‌کردن می‌باشد.

    کابینت‌های ممبران تنوع بسیار زیادی از نظر طرح دارند.

    کاتالوگ رنگ کابینت ممبران بسیار متنوع است.

    بسیار لوکس و جذاب هستند.

    هم امکان طراحی و اجرای کابینت ممبران مدرن دارید و هم امکان طراحی و اجری کابینت ممبران کلاسیک.

معایب کابینت ممبران

مهم‌ترین معایب کابینت ممبران عبارتند از:

کابینت ممبران، ممکن است پس از مدتی قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید تغییر رنگ بدهند.

این کابینت‌های زیبا به طور مداوم نیاز به نظافت و نگهداری دارند.

در صورت استفاده غیرصحیح و نامناسب، احتمال پوسته پوسته شدن بافت کابینت وجود دارد.

بر اثر استفاده دستمال‌های زبر، شوینده‌های اسکراب استیل و پاک کننده‌های لبه تیز احتمال می‌رود بر روی کابینت ممبران خط و خش بیافتد.

 مرحله آخر ساخت کابینت ممبران قطعات سی‌ان‌سی شده وکیوم می‌شوند. اما باید بدانید در صورتی که این قطعات حکاکی‌های بسیار ظریفی داشته باشند ممکن است به درستی وکیوم نشوند. یعنی ممکن است قسمت‌های بسیار ظریف کار پوشش داده نشود. بنابراین بهتر است که اگر به سراغ کابینت ممبران رفتید از انتخاب طراحی‌های بسیار ظریف خود درای کنید.

0

    اگر مرحله وکیوم کردن کابینت‌های ممبران درست و اصولی انجام نگیرد و از چسب‌های مرغوب استفاده نشود، ممکن است که با گذشت زمان فضای بین روکش و ام‌دی‌اف باد نماید.

    روکش پی‌وی‌سی کابینت‌های ممبران نسبت به نور مستقیم آفتاب حساس هستند و ممکن است با گذشت زمان تغییر رنگ بدهند. البته این مسئله تا حد زیادی به جنس روکش و مرغوبیت آن بستگی دارد.

    تعمیر و نگهداری از کابینت‌های ممبران کمی سخت است.

    در صورت نیاز به تعمیر بخش‌هایی از کابینت آشپزخانه و یا اضافه نمودن باکس جدید به کابینت‌ها ممکن است به راحتی نتوانید روکش پی‌وی‌سی مورد نظرتان را پیدا کنید. زیرا این روکش‌ها توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند و معمولا پیدا کردن همان روکش با همان کد رنگی و همان طرح قبلی غیر ممکن است.

کابینت ممبران در عین آنکه ظاهری پیچیده به طراحی آشپزخانه شما می‌افزاید، ارگانیک بودن آن را در معرض نمایش قرار می‌دهد. به خاطر داشته باشید که استفاده از کابینت ممبران نمی‌تواند منحصرا به طراحی آشپزخانه مربوط باشد.

0

گاها برخی از افراد اشکال دیگر این نوع کابینت را در برخی فضاها اعم از سرویس بهداشتی و اتاق خواب استفاده می‌کنند. با این حال، بهتر است پیش از هرگونه اقدام به خرید درباره طرح‌ها و متریال‌های استفاده شده در کابینت ممبران تحقیق نمائید.

   طراحی مدولار با توجه به ویژگی عملکرد کلی محبوبیت زیادی به دست آورده است. دیزاین مدولار با استفاده از انواع متریال طبیعی و کابینت‌های متنوع طرح ریزی می‌شود. در این میان، کابینت ممبران به یکی از المان‌های اساسی طراحی مدولار آشپزخانه بدیل گشته است.

چشم بیشتر ایرانیان از قدیم الایام به نقش و نگار سنتی عادت داشته است. نقش و نگاری که می‌تواند در هنر منبت کاری و معرق کاری معنا یابد. اگرچه چنین هنرهایی قدمت چندین هزار ساله دارند، اما، چندان جایی در دنیای مدرن ندارند. و یا آنکه می‌توان گفت، نقش موثری در طراحی و دیزاین مدرن ایفا نمی‌کنند.

0

کابینت ممبران، قطعا یکی از عناصر مدرن آشپزخانه ایرانی و اروپایی محسوب می‌گردد که هنر خراطی، منبت کاری و معرق کاری را بازیادآوری کرده است. بنابراین، این نوع کابینت یکی از عناصر کلاسیک طراحی مدولار و مدرن به شمار می‌رود.

در واقع، کابینت ممبران از پلی وینیل کلراید (پی وی سی) تشکیل شده است. و امروز، شاهد گستره متنوعی از انواع کابینت‌های ممبران مات، براق و حتی طرح چوب هستیم.

لایه رویی این نوع کابینت یا همان پی وی سی تحت فشار بالا بر روی دیواره ام دی اف پوشانیده شده و ظاهر زیبا و مقاومی را پدید آورده است.

0

کابینت ممبران یکی از مدل‌های نسبتاً جدید کابینت‌های آشپزخانه ایرانی بوده و زیبایی بی‎نظیری را در طراحی داخلی به وجود آورده است.

در این نوع از کابینت‌ها امکان حکاکی دقیق روی چوب MDF با دستگاه‌های پیشرفته وجود دارد و همین ویژگی متفاوت موجب شده تا کابینت آشپزخانه ایرانی، زیبایی چشمگیری در خانه‌ها ایجاد کند و شمایلی اشرافی به آن ببخشد.

1

کابینت ممبران یا همان کابینت وکیوم، از تنوع بالایی برخوردار است و می‌توان با انتخاب بهترین طرح آن، فضایی منحصربه‌فرد و خاص، در خانه و آشپزخانه ایجاد کرد.

کابینت ممبران با نقش پوشانندگی خاص خود کل فضای آشپزخانه، لوازم برقی و حتی سیم‌ها را نیز پوشش می‌دهد و نمای آشپزخانه را دلچسب می‌کند.

ویژگی‌های تاج کابینت ممبران

    تاج کابینت ممبران قسمت مهمی از این کابینت به حساب میاد که می‌تونه به طرح و مدل کابینت جلوه بیشتری بده. به همین دلیل بهتره که برای انتخاب اون دقت بیشتری به خرج بدید و به نکات ریزی که در این زمینه مهمه، توجه بیشتری داشته باشید.

اما مهمترین نکته اینه که ابعاد، رنگ و طرح تاج کابینت ممبران باید با طراحی خود کابینت هماهنگ باشه. در ادامه برخی از این نکات رو با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

2

روی تاج کابینت ممبران معمولا از نقوش و طرح‌های سنتی و یا کتیبه ای استفاده میشه و این نقوش به رنگ طلایی یا قهوه ایی در میاد تا تلفیق رنگ طلایی با رنگ سفید بتونه طرح کلاسیک را تداعی کنه.

برای تاج کابینت ممبران معمولا رنگ زمینه خود تاج به رنگ کابینت ممبران انتخاب میشه و فقط طرح و نقش روی تاج به رنگ دیگه ای در میاد.

انتخاب مدل تاج کاملا بر حسب سلیقه است. می‌تونید از نقوش خلوت و یا شلوغ استفاده کنید و آشپزخانه ایده آل تون رو طراحی کنید. اغلب افراد طرح‌های شلوغ رو انتخاب می‌کنن اما همون طور که گفته شد این موضوع کاملا سلیقه ایه.

3

در برخی انواع تاج کابینت مدل ممبران، تاج از کابینت کمی جلوتر میاد تا ببشتر توی چشم باشه و جلوه زیباتری داشته باشه.

با اینکه این نوع کابینت بیشتر به رنگ سفید ساخته میشه ولی اگر طرفدار رنگ چوب باشید می‌تونید با کابینت ممبران، طرح چوب رو هم روی کابینت و هم روی تاج اجرایی کنید.

  طرح هایی که برای تاج و پاخور در نظر گرفته شده، متنوع هستند و نقوش مختلفی روی تاج ها، حک شده و معمولا با عرض 10 سانتی متری تولید میشن. طول این تاج‌ها به صورت دلخواه و یا سفارشی هست.

برخی از طرح‌های تاج کابینت ممبران به صورت آماده تولید شده اند و برخی دیگر رو افرادی که کابینت ساز هستند با ایده‌های جدید میسازن.

2

اکثرا این نوع تاج ممبران روی قسمت بالای گاز با برجستگی بیشتری نصب میشه و جلوه بیشتری بهش داده میشه چون نقطه ای از آشپزخانه هست که توجه بیشتری رو به خودش جلب می‌کنه.

در کل این نوع کابینت با تاج مخصوصی اجرایی میشه که اون رو از سایر مدل‌ها متمایز می‌کنه و زیبایی خاصی رو به آشپزخانه می‌ده. سایر عناصری که در این نوع کابینت مهمه درب های ویترینی هستن که برای بعضی از کابینت‌ها انتخاب میشن.