طراحی داخلی رستوران شهرکرد
22
سپتامبر

اصول طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ

اصول طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ

اصول طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ

هر رستورانی علاوه بر داشتن غذایی با کیفیت بالا بایستی فضایی جذاب و ایده ال برای سرو آن داشته باشد تا برای مشتری خاطره انگیز باشد.نمای بیرونی و نمای داخلی نیز در جذب مشتریان بسیار تاثیرگذار است.

در دکوراسیون داخلی تمامی نکات همچون قطعات پازل می باشد که اگر به درستی در کنار هم قرار نگیرد پیکره اصلی شکل نمی گیرد.

  • معمولا در دنیا رستوران با سبک مورد پسند هر کشوری طراحی می شود.مثلا در کشورهای آسیای مرکزی مثل چین بیشتر از چوب برای طراحی دخلی رستوران و کافی شاپ استفاده می کنند.
  • اما در کشورهای آمریکایی و اروپایی به طراحی نورپردازی بسیار اهمیت داد می شود.
  • در رستوران هایی با سبک مدرن می توان از طرح ها با رنگ های آبی روشن وخاکستری،بافت و روشنایی بیشتری به محیط بخشد.برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن،مجلل و گران قیمت می توان از بافت های قوی تری مثل آجر و اکسسوری های چوبی،سنگ های قیمتی و گران بها استفاده کرد.
  • چرا که با نورپردازی مناسب مدت زمانی که مشتری در رستوران می نشیند،مشخص می شود.در رستوران های فست فود از نورپردازی مستقیم که نورهای پر انرژی دارد،استفاده می شود تا مشتری غذای خود را سریع بخورد.بدین ترتیب مشتریان مدت زمان کمتری در رستوران می مانند و جا برای باقی مشتریان نیز فراهم می شود.
  • در رستوران های شیک و مجلل از جمله تمهیداتی که برای نگهداشتن مشتری در رستوران اندیشیده شده،استفاده از نورپردازی ملایم است.بدین ترتیب مشتری در حین استراحت و گفت و گوغذای خود را سرو می کند.
  • نورپردازی

  • به طور کلی نورپردازی و ترکیب نورها در دکوراسیون رستوران با طراحی شیک و جدید بسیار حائز اهمیت است وبایستی با مکان،سبک دکوراسیون،منوی و رنگ غذاها هماهنگی داشته باشد.
  • بسته به محیط و مکان رستوران می توان از کفپوش های متنوعی مثل چوب های ترکیبی تیره و روشن،لمینت،سرامیک،سنگ فرش،سنگ و… بهره گرفت.نقاشی کردن دیوارها و اجرای طرحی خاص بر روی آن ها با رنگ های متقارن و هماهنگ،دیوارکوب ها و تابلوهای نقاشی سرتاسری که با سبک انتخابی برای دکوراسیون هماهنگ باشند،طراحی داخلی را مهیج و بی نظیر می کند.
  • طراحی داخلی رستوران شهرکرد
    طراحی داخلی رستوران شهرکرد

اصول طراحی رستوران با گیاهان

از دیگر نکات مهم در اصول طراحی رستوران استفاده از گل و گیاه در طراحی دکوراسیون رستوران است.

گل های طبیعی و مصنوعی می توانند جلوه بسیار خوبی به فضای داخلی شما ببخشد و روح تازه ای در فضا ایجاد نمایند.

هر جا گل و گیاه هست و طبیعت با خود نشاط و سرزندگی می آورد

این روی روحیه افرادی که برای صرف غذا رستوران شما را انتخاب می کنند نیز اثرگذار است.اگر منظره اطراف رستوران شما چندان جالب نیست شما می توانیدبا آرایش درختان و گیاهان و بوته های اطراف آن را به نحوی در نظر مشتری نمایید و یا مناظر بد اطراف را از دید مشتری پنهان دارید.آب نیز مانند گل ها و گیاهان با خو طراوت و زندگی می آورد.آبنما در اصول طراحی رستوران نقش بسیار مهمی دارد.

طراحی داخلی رستوران شهرکرد
طراحی داخلی رستوران شهرکرد

اصول نورپردازی در کافی شاپ

زمانی که مشتریان برای اولین بار وارد کافی شاپ شما می شوند مهمترین چیزی که نظر آن ها را جلب می کند ظاهر و طراحی داخلی و نور کافی شاپ شما می باشد.

  • نورپردازی مصنوعی
  • نورپردازی مصنوعی برای فضای داخلی کافی شاپ از سه بخش اساسی تشکیل می شود.
  • نورپردازی محیط کافه
  • نورپردازی برپایه یک قسمت خاص
  • نورپردازی تزئینی

نورپردازی محیط کافه

این روش نورپردازی به این صورت می باشد که نور به صورت هماهنگ و یکسان به بخشهای مختلف کافه تابیده شود.این روش نورپردازی اصلی ترین و پایه ترین نوع نورپردازی درکافه می باشد که دیگرنورها برپایه آن نصب می شوند.

نورپردازی بر پایه یک قسمت خاص

این روش نورپردازی برای مهم جلوه دادن و متمرکز کردن نور بر روی یک قسمت خاص درکافه مانند سفارشات،تابلونقاشی و یا حتی کارهای هنری خاص می باشد.

نورپردازی تزئینی

نورپردازی تزئینی به روشی گفته میشود که تابش نور به زیبایی وسایل وسطوح طراحی داخلی کافی شاپ شما کمک میکند.این روش با تابش نور به دکوراسیون کافی شاپ با زیباتر شدن کافه شما کمک می کند.

نورپردازی از طریق نور خورشید

ترکیب نور خورشید و طراحی داخلی کافه کار راحتی می باشد که به زیبا شدن نمای کافی شاپ شما کمک زیادی می کند.تابش نور خورشید به داخل کافه نه تنها باعث بزرگتر نشان دادن کافه میشود.بلکه انرژی مثبت مضاعفی در فضا به وجود می آورد که از خستگی چشم مشتریان نسبت به نور های مصنوعی جلوگیری می کند.

طراحی داخلی رستوران شهرکرد
طراحی داخلی رستوران شهرکرد
طراحی داخلی رستوران شهرکرد
طراحی داخلی رستوران شهرکرد
طراحی داخلی رستوران شهرکرد
طراحی داخلی رستوران شهرکرد

اکسسوری ها در طراحی داخلی رستوران

اکسسوری ها از اجزای تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی می باشند که می توانند نقش مهمی در بیان و درک مفهوم پلان اصلی طراحی یک فضا داشته باشند.اکسسوری در دیزاین داخلی رستوران به معنی تمام وسایل تزئینی و دکوراتیو و هرچیزی به جز سازه بنا می باشد.استفاده از این وسایل براساس استانداردها،سلیقه شخص و کانسپت طرح اصلی می باشد.در این مطلب نمونه هایی از اکسسوری های رایج را بررسی خواهیم کرد.در نظر داشته باشید،تزئینات کلیشه ای از خاص بودن طراحی دکوراسیون داخلی می کاهد.

اکسسوری ها می توانند بسیار خلاقانه تهیه شوند.این جزئیات در دیزاین رستوران ها برای افراد جذابیت خاص خود را دارند وخیلی اوقات مشتری ها را ترغیب به عکاسی از فضای داخلی کافه میکنند.

در رستوران های ملیت های مختلف،استفاده از نمادهای مرتبط با فرهنگ آن کشور یا سمبل های خاصی که افراد در مورد یک کشوردیگر می دانند،متعارف می باشد.به طور مثال،اژدها نمادی از چین باستان می باشد و در رستوران های چینی پرده هایی با نقش و نگار اژدها آویزان می شود و یا مجسمه های اژدها به چشمتان می آید.استفاده از نخل های تزئینی در دیزاین داخلی رستوران عربی و یا آمریکای جنوبی معنادار می باشد.در رستوران ایتالیایی هم از تابلوهای نقاشی بهره گرفته می شود.

طراحی مدرن و یا کلاسیک

نیز،هر یک اکسسوری خاص خود را دارند.اصولا در سبک مدرن،از دکوراتیوهای نامتعارف،تجهیزات وهر چیزی که شاید به ذهنمان نرسد استفاده می شود.در سبک کلاسیک از دکوراتیوبرگرفته از طبیعت،سنت ها وفرهنگ پیشین بهره گرفته می شود.در یکرستوران گیاه خواری،از گلدان،باغچه های تزئینی و یا گیاهان سبز استفاده میشود.دریک کافه ورزشی،لوازم جانبی رشته های مختلف را می توان به عنوان دکوراتیو به کار برد.کتاب و قفسه کتاب در کافه کتاب به وفور به چشم می آید.