دانستنی هایی درباره کاغذ دیواری
20
ژوئن

دانستنی هایی درباره کاغذ دیواری

دانستنی هایی درباره کاغذ دیواری

دانستنی هایی درباره کاغذ دیواری:استفاده از کاغذ دیواری این امکان را فراهم می کند که به جای طرح های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح ها و حتی بافت های گوناگون را انتخاب کنیم و همینطور طرح ها و رنگ هایی که به وسیله کاغذدیواری می توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است.

اگر به منزل جدیدی نقل مکان می کنید یا قصد دارید دکوراسیون منزلتان را عوض کنید پیش از آن که با یک نقاش ساختمانی قراردادی عقد کنید به امکانات دیگری که برای پوشش دیوارهای منزلتان وجود دارند نیز بیاندیشید.
در جاهایی که رنگ آمیزی دیوارها نمی تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، و اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، یکی از بهترین گزینه ها، استفاده از کاغذدیواری است.

پوشاندن عیب دیوار

اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می توان از کاغذدیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذدیواری های مرغوب خیلی سریع تر و آسان تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می شوند. بنابراین کاغذدیواری برای فضاهایی که دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز کردن دارند، مانند اتاق کودک، گزینه مناسب تری است.

اگر از رنگ های یک دست و ساده برای پوشش دیوارهای منزل خسته شده اید یا بوی رنگ شما را آزار می دهد بهترین چاره برای شما استفاده از کاغذدیواری است.

کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ‌های معمولی باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذدیواری را به دیگر پوشش‌ها ترجیح می‌دهند. در ضمن در ساختار برخی رنگ‌ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است‌ ولی کاغذ‌دیواری‌ها غالبا سلامت‌محورند.

تاریخچه

در ابتدای قرن بیست و یکم با پیشرفت تکنولوژی و با ساخت کاغذهای مقاوم، کاغذ دیواری ها جای خود را در دنیای دکوراسیون بازیافته اند. پیشرفت تکنولوژی در تولید کاغذ دیواری به این معنا است که کاغذ دیواری های امروزی از مواد متنوعی مانند پارچه ها، الیاف گیاهی و یا براده های چوبی تهیه می شوند در حالی که وجود آستری از پی. وی. سی (PVC) موجب دوام قابل ملاحظه آنها می گردد.

کاغذدیواری‌های جدید که در بازار وجود دارند، معمولا الیافی، قابل شستشو، ضدخش ، آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش‌های دیواری باشند.

نصب

کاغذدیواری خیلی راحت و نرم به دیوار ها میچسپه و سطح رو خیلی بی نقض نشون می ده. همچنین میشه گرما، عمق و شمایلی رو به اتاق اضافه کرد که رنگ آمیزی یکنواخت بنظر نیاد. طرح های زیبا، بافت های منظم، و رنگ های زیبا دارای تاثیر قابل توجهی بر دکور یک اتاق هست. کاغذدیواری رو فقط میشه طبق اون ویژگی که دیوار داره بکار گرفت.