21
فوریه

ترکیب رنگ در دکوراسیون

ترکیب رنگ در دکوراسیون

ترکیب رنگ در دکوراسیون

      انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی یکی از نکات مهم و حائز اهمیت است.چنان چه در انتخاب رنگ دکوراسیون از رنگ مناسب استفاده نشود حتی اگر از بهترین وسایل هم استفاده شود اما رنگ انها مناسب نباشد منزل ما جلوه و زیبای خود را از دست میدهد.

در انتخاب ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه متناسب بودن رنگ وسایل و محیط ازجمله کف‌پوش، دیوارها، پرده، کابینت و لوازم منزل ضروری است. علاوه بر این،

تاثیر ابعاد منزل در انتخاب رنگ:

اگر خانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های تیره در چیدمان توصیه نمی­شود چرا که محیط را کوچک‌تر جلوه می‌دهد.استفاده از رنگ‌های ملایم و روشن مانند سفید، خاکستری، سبز و آبی کمرنگ به‌ خصوص برای زمینه محیط را بزرگتر جلوه می‌دهد .

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی:

     رنگ های گرم حس نشاط و صمیمیت به افراد حاظر در منزل را انتقال می دهد.باوجود یک شی که رنگ گرم است مانندگلدان ساده یک فرش قاب و…میتوان شور و هیجان را به منزل خود داد.

استفاده از تنالیته رنگ های گرم دراکثر قسمت های منزل در کنار متریال چوب و رنگ دیواری و رنگ های زمینه روشن می تواند دکوراسیونی ایده آل محسوب شود.

1-24

رنگ قرمز:

قرمز نشانه قدرت خطر و اشتیاق وهیجان است.رنگی اشتها اوروگرم است استفاده این رنگ در اشپزخانه بسیار مناسب است.

تاثیر-رنگ-در-دکوراسیون-داخلی

رنگ نارنجی:

نارنجی رنگی گرم مهربان شجاع و پر از نشاط و هیجان است . رنگ نارنجی باعث صمیمیت و استحکام میشود.استفاده این رنگ در اشپز خانه و اتاق کودک مناسب است.

نمونه رنگ هایی ک میتوان در کنار رنگ نارنجی بکار برد.

رنگ زرد:

زردنشانه تعهد گرما رفاه همدلی است. استفاده از این رنگ مکانی دوستانه را بوجود می اورد.بکار بردن رنگ های سبز یا خاکستری کناررنگ زرد دکوراسیون منحصربفردی را بوجود می اورد.

R7b45b6a01b7089e43e2ac9fe97e580c7

رنگ قهوه ای:

استفاده از رنگ قهوه ای فضایی گرم و دنج را به ارمغان می اورد.بکاربردن قهوه ا در اشپزخانه توصیه نمیشود.زیرا احساس سوختگی و همانطورجلوه و زیبایی غذا را از بین میبرد.رنگ قهوه ای در سالن و اتاق خواب زیبا تر است.

استفاده از رنگ های سرد در دکوراسیون داخلی:

رنگ های سرد حس ارامش وسکون را به مخاطب خود منتقل میکند.رنگ های سردنشانه حیات وامید است.

رنگ ابی:

وقتی میگوییم رنگ های سرد اولین رنگی که به ذهن میرسد ابی است.ابی نشانه سکوت و رامش است رنگ ابی شادی اور است. بکار بردن این رنگ در اتاق خواب و سالن بسیار مناسب است.

bedroom-color

رنگ سبز:

   رنگ سبز نشانه زندگی طبیعت .با دیدن رنگ سبز احساس ارامش  و امنیت می کنید.نکته جالب در رابطه با سبز این است که این رنگ با همسایگی از آبی و زرد توانسته انرژی و آرامش را یکجا داشته باشد و باعث ایجاد حس تسکین و سلامتی بشود.

Green-color-decoration-18

رنگ بنفش:

   در صورتی که نیاز به ایجاد خلاقیت در محیط دارید می توانید از رنگ بنفش استفاده کنید، بنفش متشکل از دو رنگ آبی و قرمز است که بین ایجاد انگیزش و آرامش توازن برقرار می کند، همچنین این رنگ فضایی صلح آمیز ایجاد می نماید، استرس را کاهش می دهد و یکی از مناسب ترین رنگ ها برای خانه و اداره می باشد.

C13-4

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی:

معمولا رنگ هایی که از ترکیب چند رنگ ایجاد می شوند را رنگ های خنثی گویند در واقع این رنگ خنثی، رنگ های گرم یا سرد را تحت تاثیر قرار نمی دهند و با هر رنگی همخوانی دارند مانند خاکستری، سفید ومشکی.

رنگ های خنثی به دلیل انعطاف پذیری بودن و همیشه مدرن بودن طرفدارهای زیادی در دکوراسیون داخل دارد.

R937fb40e84e0c5c914b1d14cd253bded

رنگ مشکی

رنگ مشکی یکی از رنگ های خاص و کاریزماتیک است که قابلیت بخشیدن جلوه ایی خاص و متفاوت را به دکوراسیون داخلی دارد.

رنگ مشکی قابیلت این را دارد که به عنوان رنگ مکمل مورد استفاده قرار بگیرد و این یکی از ویژگی متفاوت رنگ سیاه نسبت به سایر رنگ ها می باشد. در مکانی که شامل رنگ های متعدد است

R643b0904bf55db4079bc386405097300

خاکستری:

رنگ خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، استقلال و رسمیت است.

رنگ طوسی نماد آرامش و صرفه جویی است.

رنگ خاکستری تیره نماد غم و اندوه و افسردگی است.

grey-home-decor

رنگ سفید:سفید

 این رنگ مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش است. رنگ سفید حسی از پاکی و وارستگی در بیننده القا می‌کند

در دکوراسیون همه خانه‌ها، مقداری رنگ سفید دیده می‌شود. این رنگ را می‌توان در تمامی نقاط خانه استفاده کرد

Reasons-Decorating-with-White-Can-Be-Brilliant-6

برای سفارش کار طراحی با شماره 091377718714 تماس بگیرید.