01
آگوست

خصوصیات مهم که در انتخاب چمن مصنوعی باید در نظر بگیریم

خصوصیات مهم که در انتخاب چمن مصنوعی باید در نظر بگیریم

چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان
چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ساخته شده از الیاف مصنوعی،مشابه چمن طبیعی که تولید آن مشابه فرش است.

چمن مصنوعی در ابتدا در ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گرفت.همچنین در زمین های ورزش گلف،تنیس،هاکی،فوتبال و بیسبال به کار می رود.

چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان
چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان

مزایای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی

  • 1:نیاز به نیروی انسانی جهت نگهداری ندارد و صرفه جویی در وقت
  • 2:نیازی به محصولات کنتل علف هرز ندارد.
  • 3:حذف آفت کش ها کودهای شیمیایی
  • 4:عدم نیاز به دستگاه های چمن زنی
  • 5:عدم نیاز به آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب
چمن مصنوعی شهرکرد
چمن مصنوعی شهرکرد

از دیگر خصوصیات چمن مصنوعی

  • 1:مقاومت چمن مصنوعی در برابر گرما و سرما
  • 2:حفظ رنگ در برابر نور خورشید
  • 3:دوام وعمر بالا
  • 4:بهداشتی بودن(مناسب کودکان)
  • 5:خود اطفا بودن و آسیب نزدن به طبیعت
  • 6:قابل شستشو و نظافت
چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان
چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان

گارانتی چمن مصنوعی

دوام و عمر بالای چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی موجب شده تا این محصول علاوه بر نیاز نداشتن به هزینه گزاف نگهداری و کاشت، سال ها به همان شکل و ظاهر روز اول، زیبایی خود را حفظ کرده و دوام بالایی خواهد داشت.

چمن مصنوعی باید از طرف تولید کننده و یا فروشنده گارانتی داشته و موارد مهم در گارانتی این محصول شامل رنگ پریدگی در برابر اشعه uv یا همان اشعه مضر نور خورشید، پارگی غیر عمدی و پوسیدگی است.

چمن مصنوعی به دلیل عبور آب توسط سوراخ هایی در کفی یا همان بکینگ، آب را در خود نگه نداشته و در نتیجه باعث پوسیدگی چمن نخواهد شد.

لازم به ذکر است در صورت مناسب نبودن زیرسازی و آب جمع شدگی زیر چمن مصنوعی، در دراز مدت منجر به پوسیدگی خواهد شد بنابراین قبل از نصب چمن مصنوعی انجام زیرسازی و ترمیم موضوع است که باید جدی گرفته شود.

قابل شستشو بودن

وقتی چمن مصنوعی در فضایی که آشغال و گردو غبار بیشتری وجود دارد قرار میگیرد هم برای تمییز ماندن و زیبا شدن و هم به جهت اینکه سوراخ هایی که روی بکینگ برای عبور آب تعبیه شده است توسط آشغال مسدود نشود.

باید هنگام کثیف شدن، نظافت انجام شود تا چمن مصنوعی قادر به عبور آب بوده و جمع شدگی آب و در نهایت پوسیدگی چمن مصنوعی را منجر نشود. نظافت چمن مصنوعی با جارو برقی به راحتی انجام شده و میتوان آن را با آب شستشو داد.

چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان
چمن مصنوعی شهرکرد اصفهان
نظافت چمن مصنوعی

موضوع نظافت بسیار حائز اهمیت است. چمن مصنوعی به راحتی توسط جارو دستی و یا جارو برقی قابل نظافت است و از جمله ویژگی های چمن مصنوعی قابل شستشو بودن این محصول می باشد. ولی اگر موضوع نظافت برای شما بسیار اهمیت دارد باید از خریداری چمن مصنوعی با ارتفاع خیلی بلند خودداری کنید.

هر چه تراکم چمن مصنوعی بیشتر و ارتفاع آن کمتر باشد بهتر است در اینصورت آشغال روی چمن قرار میگیرد و در بین تارهای چمن نفوذ نخواهد کرد و به راحتی نیز نظافت خواهد شد.

 

نصب چمن مصنوعی درشهرکرد

چمن مصنوعی باید به وسیله چسب مخصوص نصب شود.دفتر ساختمان زیبا واقع در شهرکرد نصاب حرفه ای برای نصب چمن را به شما معرفی میکند.

رحیمی 0651 461  0913                   رحیمی  8714   771  0913