کاغذ دیواری دفتر ساختمان زیبا
16
آگوست

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری شهرکرد
کاغذ دیواری شهرکرد

کاغذ دیوای را میتوان به نحوه های مختلف روی دیوار های یک فضا نصب کرد.مثلا میتوانیم یک دیوار را با یک مدل کاغذ دیواری کامل پوشش دهیم یا میتوانیم یک دیواراتاق را کاغذ دیواری کنیم؛یا میتوانیم برای هر دیوار از کاغذ دیواری با طرح های متفاوت استفاده کنیم.

چگونه«کاغذ دیواری»را انتخاب کنیم؟

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری لاکچری شهرکرد
کاغذ دیواری شهرکرد

یکی از نکات مهم ین است که هنگام خرید درباره مرسوم ترین انواع کاغذ دیواری های موجود اطلاع داشته باشید.کاغذ دیواری های با پوشش وینیل بادوام ترین نوع کاغذ دیواری هستند.این نوع قابل شست و شو و ضد آب هستند.این نوع کاغذ دیواری به دو مدل تقسیم میشوند:مدل اول در پشت کاغذ دیواری لایه ای از وینیل است و مدل دوم لایه وینیل روی کاغذ است که مدل دوم ماندگاری بیشتری دارد.

نکات طلایی انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

اولین مورد توجه به رنگ سایر وسایل منزل است.

هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری با وسایل منزل زیبایی خانه شمارا دو چندان میکند.

اگر شما فردی با روحیه تنوع هستید بهتر است از طرح های شلوغ استفاده نکنید و به سراغ طرح های ساده که از مد نمیفتد بروید.زیرا طرح های خاص سریع تر از بقیه طرح ها شمارا خسته و وادار به تغییر مدل آن میکند.

گزینه ی بهتر ترکیب کردن طرح های ساده و طرح دار است،مثلا بخش هایی از خانه،پشت میز تلوزیون و یا کنج ها را طرح دار استفاده کرده و برای دیوارهای اصلی از طرح های ساده استفاده کنید.

  • کاغذ دیواری با خطوط شکسته یا نقوش تیز هندسی انرژی،هیجان و پویایی فضا را بیشتر میکند.

  • برای اینکه دکوراسیون شما دارای فضای آرام باشد،طرح کاغذ دیواری باید کوچک و کمرنگ باشد و رنگ ملایم آن فضا را آرامش ببخشد.
  • طرح های افقی در کاغذ دیواری باعث میشود با خطای دید در پهن شدن دیوار،فضا وسیع تر به نظر برسد.سقف در این حالت کوتاه تر دیده میشود.
  • استفاده از رنگ های گرم در کاغذ دیواری پذیرایی باعث ایجاد صمیمیت و دلنشینی بیشتری میشود.
  • کاغذ دیواری شهرکرد
    کاغذ دیواری شهرکرد
رنگ هایی مثل سبز و آبی

باعث حس تازگی و خنکی در دکوراسیون میشود.در فضاهای کوچک استفاده از رنگ های روشن باعث از بین رفتن گرفتگی و تنگ شدن پذیرایی میشود.

دیگر نکته ی مهم در انتخاب کاغذ دیواری هماهنگی کاغذ دیواری با کفپوش است.اگر کفپوش شما ساده است بهتر است از کاغذ دیواری های شلوغ و گلدار استفاده کنید. و اگر کفپوش شما طرح دار و شلوغ است از کاغذ دیواری ساده استفاده کنید.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق ها

کاغذ دیواری هایی که انتخاب میکنید میتواند فضارا بزرگ تر،گرم تر و روشن تر کند و حتی میتواند المان های غیر جذاب را پوشش دهد.برای اینکه فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد و سقف شما بلندتر،کاغذ دیواری با رنگ های سرد مثل سبز و آبی یا بنفش انتخاب کنید.رنگ های ملایم سرد باعث آرامش خاطر میشود.درحالی که رنگ هایی که خیلی سرد هستند خیلی دراماتیک هستند.

رنگ های گرم:

کاغذ دیواری هایی با رنگ قرمز،زرد و پرتغالی باعث فضای گرم و خوشایند میشوند.این رنگ ها در مکان های سرد طرفدار زیادی دارند و همینطور در اتاق های شمالی این رنگ انتخاب خوبی است.هرچه قدر رنگ کاغذ دیواری پرتر باشد باعث میشود اتاق هیجان بیشتری به شما منتقل کند.

فضاهای تاریک

برای فضاهای بدون پنجره و تاریک از کاغذ دیواری هایی که نور را داخل اتاق منعکس کند استفاده کنید.مانند الگوهایی با رنگ روشن و کاغذ دیواری هایی با رنگ روشن و متالیک.همچنین طرح های صاف را در نظر داشته باشید.کاغذ دیواری های با رنگ تیره نور را میبلعد و باعث میشود که دیوار ها نزدیک به هم نزدیک تر به نظر بیایند و در نهایت باعث کوچک به نظر رسیدن اتاق میشوند.کاغذ دیواری های با طرح شلوغ نیز باعث تیره به نظر رسیدن فضا میشود.

برای رنگ کاغذ دیواری راه پله و راهرو چه طرح و رنگ هایی مناسب تر هستند؟

برای دیوارهای راه پله و راهرو به دلیل شکستنی کاغذ دیواری طرح دار پیشنهاد نمیشود و بهتر است از انواع کاغذ دیواری ساده و یا راه راه استفاده کنید.

بهتر است رنگ دیوار راه پله و راهرو را با توجه به رنگ سایر دیوارها انتخب نمایید.

کاغذ دیواری شهرکرد
کاغذدیواری

کاغذ دیواری مناسب راهرو و راه پله

  • سفید:رنگ سفید و رنگ های روشن باعث بزرگتر و دلبازتر به نظر رسیدن فضای راهرو و راه پله میشود.
  • قرمز:باعث خاص و زیباتر به نظر رسیدن راهرو و راه پله میشود.
  • سبز مایل به زرد:

  • باعث گرم و صمیمی به نظر رسیدن فضای راهرو و راه پله میشود.
  • آبی:

  • باعث ایجاد حس آرامش در راهرو و راه پله میشود.
  • رنگ های تکرنگ:رنگ تکرنگ به طیف های مختلف از یک رنگ گفته میشود و باعث ایجاد جلوه خاص دادن به فضای راهرو و راه پله میشود.
  • رنگ های خنثی:

  • رنگ های خنثی نظیر خاکستری،قهوه ای و… باعث هماهنگی با دیگر قسمت های منزل میشود.
  • طرح ها و رنگ های مختلف در کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری با طرح های عمودی و راه راه باعث میشود دیوار بلند تر و سقف مرتغع تر به نظر برسد.
  • کاغذ دیوری با طرح های افقی باعث پهن تر شدن دیوار،فضا وسیع تر و بزرگ تر به نظر برسد که سقف در این حالت کوتاه میشود.
  • کاغذ دیواری با خطوط شکسته

  • و یا نقوش هندسی،هیجان و پویایی به فضا میبخشد.

کاغذ دیواری پذیرایی خانه های کوچک

بهتر است در خانه های کوچک از مدل کاغذ دیواری های پذیرایی با طرح عمودی و رنگ های روشن استفاده کنید.این مدل کاغذ دیواری ها،دیوار را بلند تر نشان میدهد و سقف نیز بلند تر دیده میشود و فضا از آنچه که هست بزرگتر دیده میشود.

مواردی که باید برای انتخاب کاغذ دیواری در نظر بگیرید این است که ابتدا به رنگ های موجود،نوع کف پوش و سبک دکوراسیون خانه و وسایل و مبلمان موجود در دکوراسیون خانه توجه و تعیین کنید که در اصل آنها دارای چه سبک و جله ای هستند؛سپس کاغذ دیواری مناسب را پیدا کنید.

کاغذدیواری
کاغذدیواری

سبک مدرن

برای مثال اگر سبک دکوراسیون خانه شما ساده و مدرن است،نصب کاغذ دیواری گلدار و پر زرق و برق به کل جلوه دکوراسیون را خراب میکند.

اگر در خانه خود کاناپه ای سبز رنگ دارید،مسلما انتخاب یک کاغذ دیواری صورتی میتواند تخریب کننده دکوراسیون فضا باشد.کاغذ دیواری باید متناسب و هماهنگ با رنگ و سبک وسایل موجود در فضا باشد.