چمن مصنوعی در حیاط
03
آگوست

طراحی محوطه

طراحی معماری منظره

    معماری منظر به شاخه ای از معماری گفته می شود که به منظور فراهم نمودن آسایش و راحتی برای انسان به سازماندهی زمین و ساختمان می پردازد. این نوع معماری از دیدگاه های متفاوت به محیط بیرون می نگرد از جمله دیدگاه هنر و زیبایی، دیدگاه طبیعت و دیدگاه رابطه محیط با زندگی انسان. در معماری منظر هدف اصلی درک زیبایی ها و جاذبه های محیط زیست و بررسی تفاوت ها و قابلیت های آن است تا به واسطه آن نگرش و طرحی نو رقم زده و راهکارهای تجدید محیط زیست و بهینه سازی آن را جستجو نماید.    منظر به یک معنا محیط پیرامون است و بر فضای ملموس و رویت پذیر اطلاق می‌شود؛ اما در معنای دیگر دلالت بر ذهنیتی دارد که در انسان به واسطه مواجهه با این فضای کالبدی، نقش می‌بندد.

طراحی

 برای طراحی منظره محیط‌ های ساخته شده و طبیعی را تجزیه و تحلیل می‌کنند، تا بتوانند بهتر برای مدیریت پروژه محوطه سازی برنامه‌ریزی نمایند. در فرآیند معماری منظره، طراحی پروژه، مدیریت و آموزش، بسیار اهمیت دارد.   

ویژگی ها در طراحی منظره مدرن  

باغ ها طراحی معماری خانه را تکمیل و تقویت می کنند

استمرار خوب است: تکرار رنگ ها ، بافت ها ، مواد و اشکال

خطوط باغ تمیز بوده و غالباً از خطوط سازه تکرار می شوند

اشکال هندسی مورد تأکید است

طرح تمیز و بدون لکه است

رنگها در مبلمان ، دیوارها و گیاهان جسورانه و برجسته یا تک رنگ است

از مواد طبیعی و محلی استفاده کنید: چوب ، سنگ ، گیاهان بومی

یک ویژگی آب برای زیبایی شناسی را درج کنید

باغ های کلبه ای که دارای گیاهان مهیج مانند گل رز هستند ، در چشم انداز مدرن نمی روند

این جایی نیست که مبلمان باغی زنگ زده یا صندلیهای سنگی به باغبان تبدیل شوند

عناصر اصلی طراحی منظر عبارتند از

    رنگ  

    فرم

    خط

    مقیاس

    بافت

این پنج عنصر باید در طراحی هر دو منظره ملک شما در نظر گرفته شوند ، دومی که عمدتا شامل باغها ، چمنزارها ، درختچه ها و درختان است .

از آنجایی که بافت در طراحی چشم انداز در درجه اول یک ماده بصری است ، ما اغلب به اندازه نسبی برگهای گیاه اعتماد می کنیم تا نتیجه گیری در مورد بافت درک شده آن نتیجه بگیریم. بله ، بافت گیاه بسیار نسبی است: به نحوه درک سطح جسم نسبت به اشیاء اطراف آن اشاره دارد. به عنوان مثال ، بافت گیاه یک گیاه بستر ، به دلیل تفاوت در اندازه برگ ، ممکن است کم و بیش درشت از یک گیاه مجاور در نظر گرفته شود.

10نکته در مورد طراحی منظره  

تفاوت بین سنت های طراحی شرقی و غربی را بیاموزید.

هدف از باغ خود را بدانید.

به طور بصری مرزهای باغ خود را مشخص کنید.

از اصطلاحات خاص ملک خود مطلع شوید

از نماهای وام گرفته شده بهره ببرید.

نهال های بنیادی را انتخاب کنید که خانه را لنگراند.

ابعاد مناسب را برای یک مسیر یا پیاده رو انتخاب کنید

براساس نحوه استفاده از فضا ، یک پاسیو سایت قرار دهید.

گیاهانی را انتخاب کنید که در ریز آب و هوای شما شکوفا شوند.

برای آینده درخت بکارید.

 تغییر آب و هوا و شرایط اقلیمی منطقه

   تغییرات آب و هوایی، تهدیدی برای مردم و اکوسیستم است که همه ما به آن وابسته هستیم. حوادث شدید هوا در حال افزایش است. جاری شدن سیل، خشکسالی و آتش‌سوزی، بیشتر و شدیدتر اتفاق می‌افتد. درجه حرارت بالاتر خطرات سلامتی جامعه را افزایش می‌دهد. تغییر آب و هوا باعث جابجایی گونه‌ها و تسریع در سرعت انقراض گونه‌ها می‌شود. سیستم‌های کشاورزی جهانی به طور فزاینده‌ای مورد استرس قرار گرفته‌اند.

1

طیف وسیعی از استراتژی‌های مبتنی بر معماری منظره و محوطه سازی وجود دارند که می‌توانند به جوامع کمک کند تا با یک شرایط آب و هوایی در حال تغییر، خود را وفق دهند و انعطاف‌پذیرتر شوند. در عین حال باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز می‌شوند. یکی از این ایده‌ها، محوطه سازی ویلا است.

2-  

معماران منظره در حال کمک به ما هستند تا بتوانند ما را به سمت آینده‌ای سالم‌تر، سوق دهند. این برنامه شامل میزان کربن کمتر در هوا است. به این مفهوم که تمام برنامه‌های محوطه سازی ویلا یا شهرسازی بر مبنای آن اجرا می‌گردد.

مهندسان معماری منظره و محوطه سازی ویلا با استراتژی‌هایی مانند سقف‌های سبز، طراحی کارآمد برای استفاده بهینه از آب و استفاده از مواد پایدار و شیوه‌های ساخت و ساز، ساخت و ساز را با انرژی و کربن کمتر، پیش می‌برند. در برنامه‌های معماری منظره و محوطه سازی، از چرخه کربن در مکان‌هایی مانند جنگل‌ها، تالاب‌ها و چمنزارها دفاع می‌شود.

3- معماری منظره و محوطه سازی ویلا با اهداف تامین سلامتی و رفاه

معماری منظره و محوطه سازی ویلا

اجرای یک ایده زیبا و کارآمد در محوطه سازی ویلا، مزایای سلامتی را ارائه می‌دهد. محوطه‌های زیباتر در ویلاها و شهرها و مجتمع‌های مسکونی، شرایط زندگی را بهتر می‌کند؛ در نتیجه، افراد در خانواده‌ها با آرامش و آسایش بیشتر زندگی می‌کنند.

  خانواده سالم و زندگی بهتر با تکیه بر معماری منظره و محوطه سازی ویلا

مهم‌ترین اهدافی که معماران منظره و ایده‌های محوطه سازی دنبال می‌کنند، توسعه محیط‌های غنی، محیط زیست سالم‌تر و تأمین سلامت و رفاه افراد است. شرایط بهتر اوضاع اقتصادی، سرگرمی و تفریح، دوری از استرس و بهبود تمام مؤلفه‌های زندگی، نمونه‌ای از فاکتورهایی هستند که توسط طراحان منظره در مکان‌های مختلف، دنبال می‌شون د.

 

جهت انجام خدمات طراحی با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس     09137718714    رحیمی