کاغذ دیواری شهرکرد
04
آگوست

درباره کاغذ دیواری بدانید

درباره کاغذ دیواری بدانید

  • درباره کاغذ دیواری بدانید:کاغذ دیواری یا والپیپر پوشش تزیینی است که برای پوشش قرار دادن سطوح دیوار های داخلی ادارات،خانه ها ودیگر ساختمان ها استفاده میشود؛کاغذ دیواری یکی از جنبه های طراحی داخلی به شمار می آید.
  • این نوع پوشش بیشتر به صورت رول  به صورت متری فروخته میشود و با چسبادن روی دیوار مورد استفاده قرار میگیرد.کاغذ دیواری ها میتوانند ساده(به صورت نقاشی) یا به صورت بافته شده(مانند آنگلپتا) یا با الگوهای گرایکی ساخته شده باشند.
کاغذ دیواری شهرکرد
کاغذ دیواری شهرکرد

روش های چاپ کاغذ دیواری

شامل سطحی،چاپ به وسیله  حکاکی،چاپ سیلک ابریشمی،چاپ به صورت دیجیتالی یا چاپ به وسبله ماشین چاپ چرخشی است.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس

درباره کاغذ دیواری بدانید
درباره کاغذ دیواری بدانید

کاغذ دیواری منسوج نبافت(نان وون):

  1. مواد تشکیل دهنده ی این نوع  کاغذ دیواری از مخلوط الیاف فیبر سلولوزی بلند والیاف نساجی در دستگاه کاغذ  تولید شده است.به وسیله ی مواد اکرلیک تقویت شده و با رنگدانه ها یکنوع تاری ایجاد میکند.
  2. برخی افزودن های خاص هم جهت ایجاد رطوبت،استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار میگیرد.این نوع کاغذ دیواری موادی را ایجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمیدهد؛رطوبت آن مانند چسب برای چسباندن ان روی دیوار عمل میکند.
  3. کاغذ دیواری لاکچری شهرکرد
    کاغذ دیواری لاکچری شهرکرد
  4. نصب

  5. نصب بسیار اسانی دارند و دوباره قابل استفاده میباشند.زیرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده ای که دارد  از دست نمیدهد،هنگامی که نیاز به برداشتن کاغذ برای انجام بعضی امور مانند تعمیر سیستم تاسیسات و برق که پشت کاغذ در دیوار است،میتوان کاغذ را از دیوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.
  6. کاغذ با روکش وینیل:

  7. این کاغذ دیواری ماده ای کاغذی دارد که بر روی ان رویه ی طرح دار با نمونه وینیل آکرلیک یا پلی وینیل کلراد(پی وی سی)اسپری یا روکش شده است.این نوع کاغذ قابل شست و شو و ضد لک طبقه بندی میشود و برای اکثر فضاها قابل استفاده میباشند.این نمونه از نمونه ساده آن بیار در برابر چربی و رطوبت مقاوم تر است و همچنین میتوان در آشپزخانه ها از آن استفاده نمود.
  8. کاغذ دیواری چهارمحال و بختیاری
    درباره کاغذ دیواری بدانید
  9. کاغذ دیواری شهرکرد
  10. روکش پارچ ای:

  11. این کاغذ دیواری ماده ی سبک وینیل از آکرلیک یا وینیل مایع دارد. لایه ی طرح دار آن روی این روکش چاپ شده است. این کغذ سبک است و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمی دارد مانند نشیمن مناسب است.
  12. کاغذ با وینیل سخت و جامد:

  13. این نوع از کاغذ دیواری ها یک لایه کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش میدهد.این نمونه کاغذ ها کاملا مقاوم هستند.قابل شست وشو و قابل کنده شدن هستند.در محیط هایی که رطوبت و چربی و لکه است قابل استفاده است اما در محیط هایی مثل کارگاه ها و انباری ها و محیط هایی که تماس فیزیکی با کاغذ دارد مناسب نیست.
  14. کاغذ های وینیل فابریک بک:

  15. در این کاغذ ها لایه ای پوشیده شده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده است.

انواع اصلی آن شامل:

  1. 1.وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایه ی پارچه ای یا کاغذی لمینیت شده است؛و بسر مقاوم تر از نمونه هایی است که در بالا به آن ها اشاره شد زیرا وییل از نوع جامد است.صد در صد قابل شست و شو،ضد لک و مقاوم هستند.

2.کاغذی:

در این نمونه کاغذ دیواری پایه کاغذی دارد و سطح روی ان چاپ میشود. برخ از انان روکشی دارند که که بر روی جوهر کشیده شده و ز ان محافظت میکند.

3.کاغذ های وینیلی نون وون(غیر بافته شده):

این کاغذ ها از یک کاغذ نون وون با یک صفحه ی وینیلی تشکیل شده اند.این نوع کاغذ ها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیر قابل نفوذ هستند و از آنها میتوان در حمام و اشپزخانه استفاده نمود.

  1. کاغذ دیواری چهارمحال و بختیاری
    کاغذ دیواری چهارمحال و بختیاری
  2. نصب کاغذ دیواری

  3. بر طرف کردن سوراخ ها و خرابی گچ های دیوار میشود به گونه ای که دیوار کاملا صاف و یکدست شود.هر جنس دیواری برای چسباندن کاغذ مناسب نیست.مثلا دیوار گچی نسبت به دیوارهای سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارد.
  4. اگر کاغذ دیواری در حمام استفاده شود،حتی اگر کاغذ ضد رطوبت باشد،پس از مدت کوتاهی به دلیل رطبت محیط،چسب زیر کاغذ دوار از بین رفته و خراب میشود.بهتر است از کاغذ دیواری در محیط های خشک استفاده کرد.یکی از نکات مهم ابعاد دیوار است.
  5. طول کم دیوار

  6. اگر طول و عرض دیوار کم باشد،نقش های کاغذ دیواری بریده میشود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد.طرح کاغذ دیواری بجز کاغذ دیواری پوستری تکرار شونده است؛بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد.
  7. کاغذ دیواری دفتر ساختمان زیبا
    نمایندگی کاغذ دیواری شهرکرد
  8. هرچه طرح کاغذ دیواری بزرگ تر باشد،دیواری که روی آن نصب میشود نیز باید بزرگ تر باشد. کاغذ دیواری را میتوان برای در داخل کمد،کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد.
  • جدا کردن کاغذ دیواری

آب:

  • آسان ترین روش کندن کاغذ دیواری،پاشیدن آب برری آن است.با از بین بردن قدرت چسبندگی پشت کاغذ دیواری،به راحتی میتوان کاغذ دیواری را جدا نمود.البته کاغذ یواری هایی که به این روش به راحتی جدا میشوند باید قابل جداسازی باشند که بسیاری از کاغذ دیواری های مدرن این ویژگی را دارند.
  • مواد شیمیایی:

  • این مواد را میتوان از فروشگاه های فروش رنگ و ابزار فروشی تهیه کرد.باید ابتدا ماده ی شیمیایی که به صورت پودر است با مقداری آب گرم و سرکه مخلوط کرد و سپس محلول به دست آمده را با استفاده از اسپری بر روی دیور پاشید.محلول چسب دیوار را در خود حل میکند،لبه های کاغذ با کاردک یا چاقو کنده میشوند.
  • بخار آب:

  • دستگاه بخار کننده را برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری استفاده میشود که با برق کار میکند.یک مخزن آب است که با روشن شدن آب درون آن بخار میشود و آن را روی کاغذ دیواری میپاشند.بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل میکند و به کاغذ دیواری اجازه میدهد تا به راحتی از دیوار جدا شود.در استفاده از این روش باید دقت داشت تا به سطح خشک دیوار آسیب وارد نشود.
دفتر دکوراسیون ساختمان زیبا فروش و نصب انواع کاغذ دیواری با کیفیت عالی در سراسر استان.