07
فوریه

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

   دکوراسیون داخلی منزل شما دارای چند بخش مختلف است که شامل دکوراسیون قسمت پذیرایی و نشیمن، دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون اتاق خواب میشود و همه قسمت ها باید در هماهنگی با هم باشند.

دکوراسیون نشیمن

   اتاق پذیرایی و نشیمن یکی از مهمترین قسمت های داخلی منزل به شمار می رود که زیبا و جذاب بودن آن اهمیت زیادی دارد. نحوه چیدمان مبل ها و وسایل تزیینی در این قسمت خانه تاثیر زیادی در جذابیت آن ایجاد می کند. در صورتی که تمایل به استفاده از دکوراسیون داخلی مدرن برای اتاق پذیرایی دارید به این نکته توجه کنید که برای داشتن این سبک دکوراسیون باید از شلوغی بپرهیزید و به این اصل که هر چه فضا خلوت تر باشد زیبا نیز هست، اکتفا نموده و از به کاربردن وسایل اضافه و چیدمان شلوغ خودداری کنید تا فضایی شیک و مدرن در اتاق پذیرایی ایجاد نمایید.

  دکوراسیون کلاسیک:

در طراحی داخلی دکوراسیون کلاسیک ، استفاده از جزئیات در طراحی دیوار ، سقف و کف سازی کاملا مشهود است و همین عامل باعث شده این سبک از معماری ، بسیار پر خرج باشد و در کمتر ساختمان مسکونی شاهد بهره گیری از این سبکِ معماری هستیم. استفاده از این جزئیات علاوه بر معماری ساختمان ، اجزای مبلمان داخلی ، گلدان ، لوستر ، درب ، پنجره و … را در بر می گیرد. رنگ محبوب مورد استفاده در سبک دکوراسیون کلاسیک ، ترکیب رنگی کِرِم ، قهوه ای و طلایی است.

پوشش کف و سقف

   سقف باید سطحی نرم و صاف داشته باشد و رنگ آن اصولا باید به رنگ سفید و سایه های این رنگ از جمله کرمی, شیری رنگ و عاجی رنگ باشد. رایج ترین متریالی که برای تزیین سقف استفاده میشود گچ است. گاهی اوقات نیز از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده میشود. برای پوشش کف چوب مناسب ترین گزینه است. پارکت لمینت طرح چوب نیز از انواع کفپوش های سبک کلاسیک میباشد. در آشپزخانه و حمام میتوان از سنگ طبیعی یا کاشی هایی با تزیینات زیبا استفاده نمود.

دکوراسیون مدرن

    امروزه اغلب افراد تمایل دارند برای طراحی دکوراسیون بخش های مختلف منزل خود از دکوراسیون های ساده و مدرن استفاده کنند. دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن از زمانی اهمیت پیدا کرد که سبک ساختن خانه ها تغییر کرد. آپارتمان هایی با معماری مدرن، دکوراسیون داخلی مدرن را نیز طلب می کنند. سالن پذیرایی اولین جایی است که در منزل دیده می شود و مهمانان شما وقت خود را در آنجا می گذرانند. همچنین در بیشتر خانه های امروزی به دلیل متراژ کم فضای نشیمن و پذیرایی یکی می شود بنابراین خود شما نیز وقت استراحت و آرامش خود را در این محیط می گذرانید.

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن به صورت کاربردی باید به فاکتورهایی نظیر نور مناسب و چیدمان صحیح مبلمان و کاربرد مناسب رنگ ها و استفاده از وسایل تزیینی زیبا نظیر پرده و تابلوهای هنری و … توجه داشته باشید تا بتوانید فضایی متفاوت را برای پذیرایی منزل تان خلق کنید.

در هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی بهتر است از رنگ ها و لوازم مناسب استفاده شود زیرا طراحی داخلی پذیرایی به گونه ای سبک کلی دکوراسیون منزل را مشخص می کند.

اگر شما تمایل دارید دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل تان را به صورت امروزی طراحی کنید بهتر است از ترکیب رنگ های خنثی و گرم استفاده نمایید.

هرچند سادگی مبنای کار است اما نباید از رنگ‌ها غافل شد. اصل مهم این است که رنگ‌های خنثی بر پایه‌ی سیاه، سفید و در نهایت بژ را به‌کار بگیریم. این اصل در مورد دیوارها و مبلمان هم صادق است و نقش مهمی در جلب توجه آدم‌ها دارد.

نورپردازی باعث زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی ساده می شود.
بهتر است در هنگام طراحی نورپردازی سالن پذیرایی از نورپردازی با طراحی کاربردی و مدرن استفاده کنید.
استفاده از آباژورها و چراغ های تزیینی در دکوراسیون پذیرایی ساده یکی دیگر از انواع ایده های کاربردی برای تزیین سالن پذیرایی است.

دکوراسیون اتاق

   اتاق خواب مکانی برای استراحت و کسب انرژی از دست رفته در طول روز است، با این تفاسیر انتخاب دکوراسیون مناسب برای این مکان اهمیت ویژه ایی دارد.

سرویس خواب شما باید در سبکی انتخاب شود که سبک کلی منزل از آن پیروی می‌کند. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی و آشپزخانه خود را از نوع مدرن انتخاب کرده اید بهتر است قسمت اتاق خواب شما هم دارای سرویس خواب مدرن باشد که از این سبک پیروی کند.

یکی دیگر از چیزهایی که در دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد و می‌تواند در روحیه شما هم تاثیر مستقیم داشته باشد رنگ دیوارها، روکش تخت خواب و پرده ها می باشد. سعی کنید از رنگی که به شما حس و حال خوبی منتقل می کند استفاده کنید و از وسایل خیلی زیادی در اتاق خواب استفاده نکنید چون قرار است اتاق خواب جایی باشد که آرامش شما در آنجا رقم می‌خورد و بهتر است از رنگ هایی مثل آبی، سبز و سفید و امثال این ها که در آرامش شما تاثیرگذار است استفاده کنید.یکی از قسمت های خانه که مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد دکوراسیون اتاق خواب  استفاده از کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب می تواند در زیبایی بیشتر این فضا تأثیر چشمگیری داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

   سبک مدرن به‌اندازه‌ای چندکاربردی و منعطف است که نیاز هرکسی را برآورده می‌کند. مناسب با خواسته‌ها و سلایق خود یک اتاق خواب مدرن ایجاد کنید، زیرا اساس سبک مدرنیسم، کارکردگرایی است.

در سبک مدرن چیدمان شلوغ و مبلمان زیاد، جایگاهی ندارد. درعوض، محیطی دل‌باز و خلوت به سادگی و تمیزی کلی فضا می‌افزاید.

مبلمان اتاق خواب مدرن:

برای انتخاب مبلمان اتاق خوابتان باید به این نکته توجه کنید که چه چیزی مورد نیاز شما است و از حضور وسایل اضافی که صرفا جنبه ی تزئینی دارند ، پرهیز کنید . اگر فردی هستید که از کتاب خواندن در اتاق خواب و روی تخت لذت میبرید ، میتوانید یک کتابخانه ی شیک به وسیله ی شلف ها و قفسه ها برای خودتان ایجاد کنید که فضایی شیک را برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان ایجاد میکند . حضور صندلی و میز برای انجام کار های شخصی ، کمد دیواری برای ذخیره و نگهداری لباس ها و وسایل و حضور عناصری مانند آینه در ابعادی که خودتان مد نظر دارید و البته از همه مهم تر تخت خوابی که میخواهید برای اتاق خوابتان استفاده کنید ، از مبلمان ضروری و عناصر مهم در اتاق خواب های مدرن است .  حضور گل و گیاه در قسمت هایی از اتاق خواب میتواند طراوت و تازگی را برای اتاق خواب مدرن شما ایجاد کند.

کف اتاق خواب:

برای کف اتاق ها به سبک مدرن استفاده از کفپوش های چوبی میتواند گزینه ی مناسبی باشد با توجه به اینکه تنوع این متریال انواع سبک های مدرن چوب را برای استفاده در فضاهای مختلف مسکونی ، دکوراسیون اداری و تجاری فراهم کرده است . افراد با راه رفتن بر روی این کفپوش های چوبی احساس خوشایندی را کسب میکنند ، ضمن اینکه گرمای فوق العاده را به محیط میدهد . در کنار این کفپوش های چوبی استفاده از فرش های مدرن و زیبا میتواند جلوه ای دیگر به اتاق خواب ها بدهد.

دکوراسیون اتاق کلاسیک

   در اتاق خواب‌های با دکوراسیون کلاسیک محبوب‌ترین رنگ‌ها، کرم٬ قهوه‌ای و طلایی هستند. برای لوکس نشان دادن فضای یک اتاق خواب دیوارهای ساخته شده از چرم مصنوعی می‌تواند بهترین راهکار در دکوراسیون اتاق خواب‌های به سبک کلاسیک باشد.

فرش

فرش‌های کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک با رنگ و سبک وسایل داخل اتاق خواب هماهنگی کامل دارند. فرش‌های سبک کلاسیک معمولا نقش‌هایی با الهامات از طبیعت دارند و اغلب نیز با مبلمان مدل کلاسیک و یا استیل به خوبی ست می‌شوند.

روشنایی یکی از ویژگی‌های خیلی مهم در هر سبک دکوراسیونی به حساب می آید. چون هم برای استراحت و هم برای انجام کارهای دیگر باید از روشنایی متناسب استفاده کرد تا بتوان آرامش را در تمام اتاق منعکس کرد. انواع وسایل روشنایی در این سبک، از جمله چراغ‌ها و دیوارکوب‌ها، اغلب رنگ طلایی و نقره‌ای دارند.